السعودية تسمح لأصحاب تأشيرات الزيارة والسياحة والعمل بأداء العمرة

الجريدة نت27 يناير 2022
(FILES) In this file photo taken on July 31, 2020 pilgrims circumambulate around the Kaaba, the holiest shrine in the Grand mosque in the holy Saudi city of Mecca, on July 31, 2020 during the annual Muslim Hajj pilgrimage. Saudi Arabia will host another downsized hajj from July 17, 2021, with only residents fully vaccinated against the coronavirus permitted and overseas Muslim pilgrims barred for a second year. The kingdom seeks to repeat last year's success that saw no virus outbreak during the five-day Muslim ritual. It is allowing 60,000 residents of Saudi Arabia to participate, higher than in 2020 but drastically lower than in normal times. / AFP / STR
الجريدة نت - د ب أ

أعلنت وزارة الحج السعودية اليوم الخميس السماح لأصحاب تأشيرات الزيارة والسياحة والعمل إصدار تصريح لأداء مناسك العمرة بعدة شروط.
وقالت  وزارة الحج والعمرة، في بيان صحفي اليوم ، إنه يمكن إصدار تصريح للعمرة بتأشيرة الزائر أو السائح أو العمل، مع ضرورة توفر  إصدار التصريح من تطبيق “اعتمرنا”، وأن يكون المستفيد مسجلا في “أبشر”، وظهور الحالة كمحصن في تطبيق “توكلنا”.
وكانت وزارة الحج والعمرة، أعلنت في 14 من الشهر الحالي  تقييد المدة التكرارية المسموح بها لإصدار تصاريح العمرة إلى 10 أيام، ويشمل ذلك المعتمرين من الداخل والخارج.

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.